Головна Мій профіль Вихід

Понеділок, 18.12.2017, 16:31 

 
Технічний ліцей НТУУ "КПІ"
Вишгородської міськради


  Наша адреса: 
                  м. Вишгород 
вул. Симоненка 3а 
інд.07300 
 тел. 22-341
zirka.07@mail.ru
    
Ви увійшли як Гость
Группа "Гості"


Тільки для вас
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
  Програма Maple 9, інструкція по використанню програми Освітній портал
Головна » 2014 » Травень » 26 » Поради психолога
13:05
Поради психолога

Поради батькам, які бажають розвивати здібності своїх дітей

 

  1. Не стримуйте розкриття потенційних можливостей психіки. 
  2. Уникайте однобокості в навчанні та вихованні. 
  3. Не позбавляйте дитину ігор, забав, казок, створюйте умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності. 
  4. Допомагайте дитині в задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, кохання, повага до себе і до оточуючих), тому що людина, енергія якої скована загальними потребами, проблемами, найменше спроможна досягти висот самовираження. 
  5. Залишайте дитину на самоті і дозволяйте їй займатися своїми справами. Пам'ятайте, якщо ви хочете своїй дитині добра, навчіть її обходитися без вас. 
  6. Підтримуйте здібності дитини до творчості і співчувайте у випадку невдачі, уникайте незадовільної оцінки творчих спроб дитини. 
  7. Будьте терпимими до ідей, поважайте допитливість, реагуйте на запитання дитини. Навчати потрібно не тому, що може сама дитина, а тому, що вона опанує з допомогою дорослого, показу, підказки.

 

Поради батькам, які виховують обдаровану дитину

 

Найперше - потрібно любити свою дитину. Приймати дитину такою, якою вона є, беручи участь у її розвитку, підтримуючи, а не нав'язуючи свої інтереси, давати дитині можливість вибору. Для розвитку творчого потенціалу, як показали дослідження, необхідна не лише адекватна оцінка сил дитини, але трішки завищена, зазнайкою вона не виросте, зате у неї буде запас сил та впевненість при невдачах, до яких треба готувати змалку. 

Батьки повинні бути прикладом, адже дитина свідомо переймає вашу манеру говорити, ходити, працювати, відповідальності за доручену справу. Кожен батько повинен пам'ятати правило: "Не зашкодь!" Адже обдарована дитина більш чутлива, ранима, тому потрібно давати вільний час для того, щоб побути дитині на самоті, поміркувати, пофантазувати. За допомогою тренінгів дати їй можливість глибоко зрозуміти себе та інших. Дорослі часто батьки повинні радитися із психологом щодо виховання обдарованої дитини. 

Батьки повинні завжди пам'ятати, що для обдарованої дитини творчість є життєвою необхідністю. Тому дитину потрібно готувати до спостережливості, наполегливості, формувати вміння доводити почату справу до кінця, працелюбність, вимогливість до себе, задоволення від процесу творчості, терпляче ставлення до критики, впевненості при невизначеності, гордості і почуття власної гідності, чулість до аналізу моральних проблем. 

Батьки також повинні усвідомлювати, що надзвичайно велика роль у процесі формування особистості обдарованої дитини належить волі. Вольові риси є стрижневими рисами характеру, адже за наявності мети, яку особистість досягає в житті, долаючи перешкоди, є цілеспрямовуючим життя. Цілеспрямовані люди знаходять своє щастя в житті, вони вміють поставити перед собою чітку, реальну мету. Прагнення досягти своєї цілі робить людину рішучою та наполегливою. І.Павлов стверджував, що у вольової людини труднощі лише збільшують бажання реалізувати свою мрію. Вони вміють стримати себе, володіють терпінням, витримкою, вміють контролювати свої почуття за наявності перешкод. Ініціативність і творчість поєднані з наполегливістю, рішучістю та витримкою, допомагають обдарованим дітям самореалізуватися. 

Отже, батьки покликані допомогти дитині відкрити її життєве покликання, реалізувати себе як особистість. Вони не мають права втратити обдаровану дитину, бо, втрачаючи талант, обдарування, здібність, вони втрачають майбутнє. Тому батьки повинні бути терплячими, безмежно вірити в дитину, тоді ця дитина виросте хорошою творчою людиною. 

 

Поради Девіда Льюїса щодо розвитку обдарованої дитини

 

1. Відповідайте на запитання дитини якомога терпляче і чесно. серйозні запитання дитини сприймайте серйозно. 

2. Створіть у квартирі місце-вітрину, де дитина може виставляти свої роботи. не сваріть дитину за безлад у кімнаті під час її творчої роботи. 

3. відведіть дитині кімнату чи куточок винятково для творчих занять. 

4. Показуйте дитині, що ви любите її такою, якою вона є, а не за її досягнення. 

5. Надавайте дитині можливість у виявленні турботи. 

6. Допомагайте дитині будувати її плани та приймати рішення. 

7. Показуйте дитині цікаві місця. 

8. Допомагайте дитині нормально спілкуватися з дітьми, запрошуйте дітей до своєї оселі. 

9. ніколи не кажіть дитині, що вона гірша за інших дітей. 

10. ніколи не карайте дитину приниженням. 

11. Купуйте дитині книжки за її інтересами. 

12. Привчайте дитину самостійно мислити. 

13. Регулярно читайте дитині чи разом з нею. 

14. Пробуджуйте уяву та фантазію дитини. 

15. уважно ставтеся до потреб дитини. 

16. Щодня знаходьте час, щоб побути з дитиною наодинці. 

17. Дозволяйте дитині брати участь у плануванні сімейного бюджету. 

18. Ніколи не сваріть дитину за невміння та помилки. 

19. Хваліть дитину за навчальну ініціативу. 

20. Учіть дитину вільно спілкуватися з дорослими. 

21. У заняттях дитини знаходьте гідне похвали. 

22. Спонукайте дитину вчитися вирішувати проблеми самостійно. 

23. Допомагайте дитині бути особистістю. 

24. Розвивайте в дитині позитивне сприйняття її здібностей. 

25. Ніколи не відмахуйтесь від невдач дитини. 

26. Заохочуйте в дитині максимальну незалежність від дорослих. 

27. Довіряйте дитині, майте віру в її здоровий глузд. 

 

 

 

 

 

 

АНКЕТА 

щодо визначення здібностей учнів 

(за методикою американських вчених Хаана і Кафа) 

 

I. Інтелектуальні здібності 

1. Учень засвоює нові знання, швидко і легко все схоплює. 

2. Має почуття здорового глузду і використовує знання в практичних повсякденних ситуаціях. 

3. Добре міркує, не плутається в думках. Добре вловлює зв'язок між подіями, між причиною і наслідком. 

4. Швидко запам'ятовує прочитане або почуте, не витрачає багато часу на повторення того, що потрібно запам'ятати. 

5. Знає багато про такі події, про які його однолітки не знають, не здогадуються.

6. Має великий запас слів, легко користується новими словами, вільно висловлюється. 

7. Любить читати нові книги, які читають не однолітки, а діти, старші на рік чи два, дорослі. 

8. Вирішує розумові задачі, що потребують розумових зусиль. 

9. Задає дуже багато запитань. 

10. Випереджає однолітків у навчанні на рік чи два. 

11. Оригінально мислить і пропонує нестандартні відповіді, рішення. 

12. Дуже спостережливий, добре сприймає інформацію, швидко реагує на все нове. 

 

II. Художні здібності 

1. У своїх малюнках зображує різнотипні типи предметів, ситуації, людей. 

2. Серйозно ставиться до творів мистецтва, замислюється і стає дуже серйозним, коли чує нову музику, бачить гарну картину. 

3. Оригінальний у виборі сюжету (робить незвичайні композиції з квітів, малюнків, марок тощо). 

4. Завжди готовий використати будь-який матеріал для виготовлення іграшок, картин, малюнків тощо. 

5. У вільний час багато малює, створює композиції, що мають художнє значення (наприклад, прикраси для дому). 

6. Використовує малюнок або ліплення, щоб висловити свої почуття і настрій. 

7. Цікавиться творами мистецтва. Може дати власну оцінку й намагається відтворити те, що йому сподобалося. 

8. Любить працювати з пластиліном і глиною, клеєм, щоб відтворювати речі в трьох вимірах. 

 

III. Музичний талант 

1. Добре відчуває ритм і мелодію. Прислуховується до них. 

2. Добре співає. 

3. У гру на інструменті, у пісню чи танець вкладає багато енергії та почуттів. 

4. Любить музичні записи, прагне піти на концерт або туди, де можна послухати музику. 

5. Любить співати разом з іншими, щоб виходило злагоджено й добре. 

6. У співі або музиці виявляє власні почуття і стан. 

 

IV. Здібності до занять науковою працею 

1. Після занять любить читати науково-популярні книги та журнали. 

2. Не впадає у відчай, коли його задуми та проекти не підгримують вчителі або батьки. 

3. Намагається зрозуміти причини й сенс подій. 

4. Проводить багато часу над створенням проектів, конструюванням. 

5. Любить обговорювати наукові події, винаходи, часто задумується над цим. 

 

V. Літературна обдарованість 

1. Може вільно побудувати розповіді, починаючи від зав'язки сюжету й закінчуючи розв'язкою конфлікту. 

2. Придумує щось нове й незвичайне, коли розповідає про що-небудь знайомим. 

3. При розповіді виділяє головне, найхарактерніше. 

4. Розповідаючи про щось, вміє дотримуватися одного сюжету, не втрачає головної думки. 

5. Любить писати оповідання та вірші.

6. Своїх героїв в оповіданнях зображує майстерно, передає почуття, настрій, характер. 

7. Вибирає для своїх оповідань ті слова, які добре передають емоції, почуття. 

 

VI. Артистичний талант 

1. Легко входить у роль іншої людини, персонажа тощо, 

2. Цікавиться акторською грою. 

3. Виразно змінює тональність голосу, коли зображує героїв. 

4. Розуміє та вміє передати конфлікти, ситуації, може розіграти будь-яку драматичну сцену. 

5. Передає почуття через міміку, жести, рухи. 

6. Прагне викликати емоційну реакцію в інших людей, коли про що-небудь із захопленням розповідає. 

7. Дуже легко драматизує, передає почуття, емоційні переживання. 

 

VII. Технічні здібності 

1. Добре вміє майструвати, займатися різними ремеслами. 

2. У світ його уподобань входить конструювання машин, приладів, моделей. 

3. Може читати нескладні креслення механізмів, використовувати старі деталі для створення нових виробів, іграшок, приладів. 

4. Визначає причини несправності приладів. 

5. Любить робити креслення механізмів. 

6. Читає журнали та статті про машини, механізми. 

 

VIII. Здібності до спорту 

1. Енергійний, потребує якомога більше фізичних рухів, щоб бути щасливим. 

2. Любить брати участь у спортивних іграх і змаганнях. 

3. Постійно досягає успіхів у якомусь виді спортивної гри. 

4. Бігає швидше за інших.

Десять кроків із запобігання самогубства у шкільному середовищі

(поради дорослому)

Якщо ви виявили дитину із ознаками суїцидальної поведінки:

Крок 1-й: Повідомити органи управління освітою та обласний науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи.

Крок 2-й: Практичному психологу (соціальному педагогу) спільно з класним керівником створити безпечну, особистісно-орієнтовану і довірливу ситуацію навколо дитини і розпочати постійний щоденний контакт з дитиною (спілкування з використанням запитань «Що трапилося?, Я помітив, що у тебе щось відбувається негаразд, Які проблеми тебе турбують – я хочу тобі допомогти, Що у тебе на душі? Що тебе турбує? Твоя душа болить?» тощо). Знайдіть час слухати про все, що буде говорити дитина. Якщо вона замкнулася – знайдіть ключик до неї, але не чиніть тиску на дитину.

Крок 3-й: Переможіть страх над собою і поговоріть з дитиною, чи думала вона про смерть, як давно і які були її фантазії, думки, плани.

Крок 4-й: Спробуйте визначити ту складну кризову ситуацію, яка спричинила думки про власну смерть.

Крок 5-й: З‘ясуйте, чи є в родині підлітка дорослий, якого він поважає і любить, який є авторитетом або соціально близькою людиною. Знайдіть її і залучіть до постійної підтримки на певний час.

Крок 6-й: Практичному психологу, на основі своїх робочих даних, описати «Психологічний портрет школяра» та спільно з індивідуальною карткою подати для експертного прогностичного висновку в обласний науково-методичний центр практичної психології і соціальної роботи по факту виявлення ознак суїцидальної поведінки.

Крок 7-й: У випадку наявних випадків суїцидів у родині, попередніх суїцидальних спроб, вживання наркотиків і інших токсичних речовин, наявних психопатичних або депресивних розладів особистості, патології психічного розладу – обґрунтовано і толерантно рекомендувати батькам звернутися до психіатра, або психотерапевта, або психоневролога.

Крок 8-й: Практичному психологу школи організувати щоденне постійне підтримуюче спілкування з дитиною, вчителями та сім‘єю. Розробити індивідуальну програму психологічної допомоги та формування захисних антисуїцидальних факторів. У випадку відсутності відповідних вмінь і навичок у працівника психологічної служби – його обов‘язок знайти кваліфікованого фахівця і залучити до роботи аж до повного зникнення суїцидальних ознак в поведінці.

Крок 9-й: Виявити фактори ризику у сім‘ї та школі для конкретної дитини. Розробити рекомендації для педагогів та родини – як організувати підтримуюче спілкування з дитиною та що змінити у взаємостосунках «дорослий – дитина».

Крок 10-й: Організувати психопрофілактичну роботу у школі. Затвердити план дій наказом по школі.

Переглядів: 325 | Додав: tl | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Пошук
Календар
«  Травень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів

Copyright MyCorp © 2017