Десятирічна школярка з міста Канзас-сіті (США), виконуючи завдання вчителя, випадково винайшла раніше невідому молекулярну структуру - нову речовину, яка можливо допоможе в створенні нових методів накопичення енергії, повідомляє прес-служба Університету імені Гумбольдта (Каліфорнія, США).
П'ятикласниця Клер Лейзен (Clara Lazen) відвідує школу, що працює за методикою Марії Монтессорі. На одному з уроків вона та її однокласники отримали завдання - зібрати моделі молекул з кольорових шариків-"атомів" і пластикових паличок - хімічних зв'язків. Клер зібрала з деталей - "атомів" азоту, кисню і вуглецю - конструкцію, яка здалася її вчителеві Кеннету Беру (Kenneth Boehr) дуже дивною.
Він зв'язався електронною поштою зі своїм приятелем Бобом Зеллнером (Bob Zoellner), професором хімії з університету, і переслав йому фотографію дивної конструкції. Зеллнер не зміг відразу відповісти своєму другу, чи відома хімікам ця речовина.
Учений вивчив базу даних статей, де зберігаються наукові роботи з хімії з 1904 року, і знайшов лише одну статтю, де згадувалася ця речовина - тетранітратоксикарбон. Проте у створеній школярко структурі атоми були розташовані в іншому порядку, а значить, хімічні властивості цієї молекули мають бути іншими.
Зеллнер, який займається комп'ютерним моделюванням нових хімічних сполук, досліджував структуру і дійшов висновку, що ця речовина може використовуватися для збереження енергії. Він відзначив, що вона містить такі ж групи атомів, як нітрогліцерин - потужна вибухівка. Можливо, Клер насправді винайшла новий тип вибухівки, а можливо, щось ще.
Учений відправив статтю про нову речовину в журнал Computational and Theoretical Chemistry. У результаті Клер Лейзен стала співавтором наукової статті в десять років.
Зеллнер сподівається, що ця подія може зміцнити інтерес дівчинки до науки.
|